1.Bagaimana Menbaca Tab Gitar

Tutorial berikut akan membantu untuk menerangkan kepada anda konsep asas bagaimana untuk membaca tab gitar. Walaupun ia mungkin kelihatan rumit, pembelajaran TAB adalah agak mudah, dan anda perlu mencari diri anda membaca tekan gitar dalam masa yang singkat.

Pemain gitar adalah spesis yang unik. Kemungkinan, jika anda bermain gitar, anda adalah samaada diajar diri, atau telah belajar asas-asas daripada rakan-rakan. Jika anda seorang pemain piano, anda akan belajar cara itu beberapa tahun pengajian swasta, yang akan termasuk kedua-dua pelajaran teori muzik, dan banyak terlibat dalam "sight reading"(membaca muzik)

Tiada apa yang salah dengan mengambil pendekatan yang lebih formal untuk belajar muzik, tetapi salah satu kemahiran asas yang seringkali  diabaikan iaitu belajar untuk membaca muzik. Belajar membaca muzik mengambil masa dan tenaga, tidak dicapai dengan serta merta, dan ia adalah seperti ini kemahiran yang selalu diabaikan oleh pemuzik selft-haught.

Jika anda ingin  serius tentang kerjaya dalam industri muzik, belajar membaca muzik  adalah penting. Bagi pemain gitar biasa, bagaimanapun, terdapat satu kaedah gitar berteraskan notasi muzik yang dipanggil tab gitar , yang  menyediakan cara yang mudah dan mudah untuk dibaca dan berkongsi muzik dengan pemain gitar lain.

Jadi anggap saja anda dalam keadaan upsidedown


Kecuali anda kidal atau lefthanded
                                                                                   NEXT>>>