Gitar dan Wanita


Kajian: Wanita Lebih tertarik kepada lelaki yang bermain gitar
Ingin mendapat perhatian kalangan wanita? Main gitar. Penyelidikan baru menunjukkan bahawa wanita berpendapat lelaki yang berupaya bermain muzik adalah lebih menarik.
Walaupun anda mungkin tidak dapat menandingi daya tarikan kepada wanita wanita seperti Lenny Kravitz , terdapat satu tanda bahawa anda boleh ambil dari pemuzik iaitu--bermain gitar meningkatkan daya tarikan seksual anda . Malah sains mengatakan klise ini adalah betul.

Menurut kajian yang disiarkan dalam Psikologi Muzik , seorang wanita adalah lebih cenderung untuk memberi nombor telefonnya dengan seorang lelaki yang membawa beg gitar daripada lelaki yang memegang beg sukan. Untuk percubaan, seorang lelaki yang berpenampilan menarik menghampiri 300 wanita dan memuji mereka, kemudiannya meminta nombor telefon mereka. Dia melakukan ini dalam tiga senario yang berbeza: dengan menbawa beg gitar, beg sukan, dan tidak membawa apa-apa pun. Lebih 1/3 daripada wanita yang memberikan nombor mereka apabila seorang lelaki itu membawa beg gitar, 14% memberi maklum balas positif apabila beliau tidak membawa apa-apa dan hanya 9 % masing-masing, apabila beg sukan ada di sisi.

Apa yang berlaku? Wanita mengaitkan bakat muzik dengan kelebihan genetik dan keupayaan intelek.Ditambah dengan faktor kehebatan dan menyeronok. "Muzik mendorong kesan positif, dan ini kesan positif penting penerimaan kepada permintaan pasangan," kata Nicolas Guéguen, penulis kajian dan penyelidik di University of South Brittany di Perancis.

Satu lagi kajian, yang diterbitkan dalam Letters on Evolutionary Behavioral Science, menunjukkan bahawa wanita lebih terbuka kepada gambar profil Facebook yang menunjukkan seorang lelaki dengan alat muzik. Penyelidik menghantar permintaan rakan kepada 100 wanita single dengan pesanan, "Hei, apa kabar? Saya suka gambar anda. "Satu-satunya perbezaan adalah gambar profil penghantar samaada bersama gitar atau tidak ada gitar. Pada akhir kajian, 28% daripada wanita balas positif kepada lelaki yang kelihatan seperti pemain gitar, hanya 10 %daripada wanita bertindak balas secara positif kepada lelaki yang tidak ada ciri pemain gitar.

Pendek kata,wanita tertarik dengan anggapan bahawa anda (pemuzik) adalah seperti membuka pintu untuk anda. Ia adalah taktik yang sama seperti mencairkan hati wanita lain dengan menyentuh tangannya dengan lembut, di saat bermesra. Penyelidik juga mempunyai nama untuknya :sexual selection theory of music . Kedengarannya seperti sesuatu yang dibuat buat, tetapi teori ini menunjukkan bahawa muzik berfungsi sebagai isyarat dalam pemilihan pasangan.

Tetapi tidak berputus asa jika anda k tidamempunyai bakat bermain . Ia bukanlah sesuatu yang sukar untuk dipelajari. "Dengan gitar anda hanya perlu mempelajari beberapa kod dan anda akan dapat memainkan banyak lagu-lagu asas," kata Elena Ruehr, profesor muzik di Massachusetts Institute of Technology. "Sesiapapun boleh belajar dan dan mempraktikkannya. Ia mungkin salah satu alat yang paling mudah untukbermain kerana kaitannya lebih dengan ketangkasan jari daripada keupayaan anda untuk membawa lagu. "Anda akan dapat memainkan beberapa lagu Jack and Johnson selepas tiga hingga enam bulan, selagi anda mengamalkan 20 hingga 30 minit praktis setiap hari. "Ia sedikit seperti latihan mengangkat berat ," Ruehr menambah. "Anda perlu untuk membina otot memori. Mengangkat sedikit setiap hari adalah cara yang lebih produktif daripada pergi ke gym seminggu sekali selama tiga jam. "